Testovali jsme u Ebike Partners

Testovali jsme u Ebike Partners

Letos zjara nově otevřená speciálka na elektrokola Ebike Partners v Příbrami na předposlední květnový víkend nachystala pro své zákazníky velkolepý testovací den. Připravila flotilu testovaček Haibike a Rock Machine a také vyznačený okruh s nabídkou různých typů terénu přímo v sousedství showroomu.

Od značky Haibike bylo možné projet většinou atraktivní celoodpružené modely s motory Yamaha a Bosch, ale i jedno elektrokolo s nízkým nástupem a také trekkingový model. Značka Rock Machine byla prezentována v nepřehlédnutelném venkovním stanu u prodejny a k otestování nabídla pevné i celoodpružené modely s motory Shimano a také pár novinek na letošní sezonu se středovými pohony Bosch.

ZÁZEMÍ A POČASÍ NA JEDNIČKU

Kromě perfektního technického zázemí přispívalo ke zdaru akce také připravené občerstvení a dobrá nálada. I letošní celkem proměnlivé a dlouhodobě „aprílové“ počasí se tentokrát umoudřilo (až na ten vítr) a svítilo slunce. Podmáčenost a bahnitost některých cest trochu omezily možnost testování (přeci jenom jsem nechtěl každý e-bike po krátké vyjížďce vracet jako po řádění v nedalekém brdském tankodromu), ale podařilo se mi najít zajímavé úseky.

BOSCH, YAMAHA I SHIMANO

Celoodpružené modely německé značky Haibike zde byly v cenové hladině 140-172 000 Kč, takže už opravdu kvalitní stroje. Ty s motory Yamaha disponovaly také karbonovými rámy. Byl jsem velmi rád za možnost v klidu a podrobně vyzkoušet motor Yamaha v kombinaci s karbonovým rámem a špičkovým odpružením Fox Kashima se zdvihy odpružení 160 mm (jednalo se o topmodel s motorem Yamaha, a sice Haibike AllMtn 7) za 172 500 Kč. Toto kolo bylo ve verzi mullet, to znamená přední kolo s průměrem 29“ a zadní kolo o průměru 27,5“, pochopitelně s plusovými, tedy širšími pneumatikami. Také jsem se projel na modelu Haibike FullNine 10 na 29“ kolech s hliníkovým rámem se zdvihy 140 mm. Tento stroj měl motor Bosch Performance CX s řazením SLX/XT a čtyřpístkové brzdy Shimano XT (cenovka stroje 159 000 Kč). Motor Bosch důvěrně znám, ale není nad to vyzkoušet ho i ve spojení s jiným strojem.

Značka Rock Machine se prezentovala především horskými modely s novými motory Shimano EP8. Já jsem vyzkoušel nejdražší z testovaných modelů (druhý nejvyšší model značky v nabídce), a sice Rock Machine Blizzard INT e70-297 s prodejní cenou 125 000 Kč a s promakaným odpružením DVO, a to včetně zadního pružinového tlumiče. Jedná se o enduro se zdvihy 160/140 mm. Kola jsou mullet (tedy 29“ vpředu a 27,5“ vzadu), stejně jako u endurek Haibiku s Yamahou.

OKRUH AŽ NA SVATOU HORU

Takže jsem měl možnost vyzkoušet tři různé modely se třemi různými pohony a pořádně je prověřit na stejných úsecích. Po dohodě s organizátory jsem si na tento svůj test popojel trochu dál, a sice až na Svatou horu nad městem. Zde jsem měl možnost fotit, kochat se. S každou testovačkou jsem tak ujel shodnou, zhruba osmikilometrovou trasu. Seznámení se s projevem a chováním různých motorů považuju za prvotřídní zkušenost, a to nejen pro novináře a nadšence do elektrokol, ale zejména pro každého nového potenciálního zákazníka, který teprve při vyzkoušení elektrokola zjistí, co mu nejvíce sedí a jaký motor je pro jeho potřeby a styl ten nejvhodnější.

V prodejně Ebike Partners je možné zakoupit kromě značek Rock Machine a Haibike i elektrokola Ghost, Lapierre, Raymon a Winora. Více na www.ebikepartners.cz.

Text: Karel Kolečko, foto: autor

gallery 

 

 

 

 

PŘEDPLATNÉ