Volkswagen rozšiřuje nabídku užitkových vozů o nákladní elektrokolo

26. 9. 2018

Volkswagen rozšiřuje nabídku užitkových vozů o nákladní elektrokolo

Německá automobilka Volkswagen představila na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru sériové provedení tříkolového nákladního elektrokola. Novinka, jež by se v prodeji mohla objevit již v průběhu příštího roku, je určena pro převoz nákladu na krátké vzdálenosti, a to převážně ve městech a v jejich bezprostředním okolí.


Zatímco motorističtí novináři považovali elektrické nákladní kolo za pouhou dekoraci, popřípadě za nepříliš povedený vtip, odborníci na moderní technologie a elektromobilitu věděli své. Když od vedení automobilky zaznělo, že se tohle tříkolové nákladní elektrokolo opravdu začne vyrábět, mnohým spadla brada hluboko pod barový stolek. Z pohledu Volkswagenu, který se po všemožných aférách s dieselovými motory stále více věnuje elektromobilům a elektromobilitě obecně, ovšem nejde o výstřel do tmy, nýbrž o dokonale promyšlenou obchodní strategii.

Od dodávek až po elektrokola

Volkswagen se jako původce aféry dieselgate stále více zaměřuje na elektromobily. Mezi zákazníky automobilky je mnoho těch, kterým životní prostředí není lhostejné, a nejde přitom zdaleka jen o běžné motoristy, jako jsme my nebo vy, ale také o drobné živnostníky či celé firmy a obchodní společnosti. V nabídce Volkswagenu proto kromě osobních elektromobilů nalezneme také elektromobily užitkové. První vlaštovkou se v tomto směru stala velkoprostorová dodávka eCrafter, kterou mají v příštích letech následovat také menší modely eTransporter a eCaddy.

A právě v tomto okamžiku přichází na scénu Volkswagen eCargo, tříkolové nákladní elektrokolo s rozměrnou ložnou plochou, které se díky svým rozměrům báječně hodí tam, kam běžné dodávkové vozy nemohou. Jeho cílovou skupinou mají být firemní zákazníci, kteří potřebují doručovat zboží v centrech velkých měst na vzdálenost takzvané poslední míle, tedy z provozovny či meziskladu přímo ke koncovým zákazníkům. Zařazení nákladních elektrokol do nabídky Volkswagenu je z tohoto pohledu pouze dalším logickým krokem.

Kompaktní pomocník nejen do města

Základem nákladního elektrokola Volkswagen eCargo je pevný a současně velmi lehký rám s víceprvkovou přední nápravou, jež se samočinně naklápí do zatáček. Ložná plocha zůstává díky tomuto řešení stále rovnoměrně zatížená, ať už přepravujete cokoliv. Objem nákladu může činit až půl metru krychlového, nejvyšší povolené zatížení je dvě stě deset kilogramů včetně jezdce. Jezdci pomáhá středový elektromotor Continental Revolution s napětím osmačtyřicet voltů a výkonem dvě stě padesát wattů, doplněný o moderní automatickou převodovku.

Součástí elektrického systému je také snadno vyměnitelná baterie s kapacitou pět set watthodin, která zaručí dojezd až sto kilometrů na jedno jediné nabití. Maximální rychlost dopomoci je pak nastavena na pětadvacet kilometrů za hodinu. Sto pětatřicet centimetrů dlouhý rozvor je spolu s nízko položeným těžištěm zárukou dobrých jízdních vlastností, dostatek pohodlí obstará trojice balónovitých plášťů odolných proti proražení. S šířkou osmdesát devět centimetrů a délkou jen lehce přes dva metry se eCargo snadno vměstná i do těch nejužších městských uliček.

...

Nákladní elektrokolo Volkswagen eCargo by se na trhu mohlo objevit již v průběhu příštího roku. Samotná výroba by se měla rozběhnout v horizontu několika týdnů či měsíců přímo v dolnosaském Hannoveru. Maloobchodní cena elektrokola prozatím stanovena nebyla. Více informací hledejte na internetových stránkách www.volkswagen.cz v sekci užitkové vozy.


gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 5/2018

V prodeji od 26. 10. 2018

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Pojištění elektrokol

Naše videa...

Doporučujeme...