Vello představilo ultralehké titanové skládací elektrokolo

12. 12. 2018

Vello představilo ultralehké titanové skládací elektrokolo

U nás nepříliš známá rakouská značka Vello je již dlouhá léta synonymem pro špičková městská a skládací jízdní kola. Do města míří také vůbec první elektrokolo této značky. Je jím ultralehká skládačka Bike+ s působivým titanovým rámem, jednoduchým zadním odpružením a zadním nábojovým elektromotorem s možností rekuperace brzdné energie.


Skládací elektrokola se v poslední době těší veliké popularitě.  Výrobci se předhánějí, kdo přijde se zajímavějším řešením, a tak není nouze ani o kousky vyrobené z karbonu či ještě exotičtějších materiálů. To je také případ vídeňské manufaktury Vello, která veřejnosti představila skládací elektrokolo Bike+ s propracovaným titanovým rámem a jednoduchým systémem zadního odpružení s elastomerovým tlumičem.

Rám z ušlechtilého kovu doplňují dvacetipalcová zapletená kola a především pak pohonná soustava se zadním nábojovým elektromotorem Zehus. Ten je zajímavý hned v několika různých ohledech, svou konstrukcí počínaje a technologickými vychytávkami konče. Vše se v tomto případě nachází uvnitř zadního náboje, od elektromotoru s výkonem dvě stě padesát wattů, přes baterii s kapacitou sto šedesát watthodin, až po velice chytrou řídící elektroniku.

Pohonná jednotka nabízí možnost rekuperace brzdné energie, a to zdaleka není vše, co dokáže. Energii systém čerpá také během jízdy z kopce a při šlapání směrem vzad. Elektrokolo se tak dobíjí zcela samočinně a díky systému rekuperace nabízí širší dojezdový okruh. Při maximální rychlosti asistence pětadvacet kilometrů za hodinu stroj urazí přibližně padesáti kilometrovou trasu. Čím chytřejší za řídítky budete, tím širším dojezdovým okruhem se vám elektrokolo odmění.

Pohonný systém je možné propojit s chytrým mobilním telefonem pomocí bezdrátového rozhraní bluetooth. Přímo ze smartphonu můžete volit mezi jednotlivými režimy, samozřejmostí je možnost navigace a trackování, jediným stiskem obrazovky pak také můžete uzamknout zadní kolo pro případ neplánované zastávky. Pokud stroj ztratíte z dohledu nebo o něj nedej bože přijdete, přímo z aplikace jej můžete vystopovat s přesností na několik metrů.

Co se týče základní výbavy, titanový rám doplňují dvacetipalcová kola se silnými hydraulickými kotoučovými brzdami, přenos sil na zadní kolo obstarává bezúdržbový řemen Carbon Gates Drive s jedním jediným převodem. Kliky klasické konstrukce mohou na přání nahradit dvourychlostní kliky Schlumpf Speed Drive, s nimiž bez problémů dosáhnete cestovní rychlosti až čtyřicet kilometrů za hodinu. Celková hmotnost se zastavil na jedenácti kilogramech a devíti stech gramech.

Cena takto vybaveného elektrokola se pohybuje jen těsně pod čtyřmi tisíci euro. K vánočním objednávkám výrobce nabízí zadní nosič, brašnu, stojan a držák mobilního telefonu zcela zdarma. Více na www.vello.bike.


gallery

PŘEDPLATNÉ