V Singapuru snížili počet nehod elektrokoloběžek o třetinu. Jak?

03.01.2020

V Singapuru snížili počet nehod elektrokoloběžek o třetinu. Jak?

Nehody elektrokoloběžek se i u nás stávají stále častěji. Bohužel mohou mít velmi závažné důsledky, a tak se jimi zabývají dopravní experti po celém světě. Co pomohlo snížit počet nehod konkrétně v Singapuru?

Jezdci na elektrokoloběžkách musí v Singapuru například absolvovat test, který prověří jejich znalosti v této oblasti, na druhou stranu nemusí mít řidičský průkaz, stačí, pokud jim bylo 16 let. 5. listopadu se zde striktně zakázala jízda po chodníku, což prý přineslo kýžený výsledek a počet nehod na elektrokoloběžkách poklesl, a to o třicet procent. Stát se k tomuto kroku uchýlil poté, co zemřela jistá 65letá cyklistka v nehodě, kterou zavinil jezdec na elektroskůtru. 

V Praze je jízda po chodníku na elektrokoloběžce zakázána automaticky, s příchodem sdílených elektrokoloběžek se legislativa neměnila. Bohužel tento zákaz mnoho uživatelů Lime naprosto nerespektuje a vedle nevhodného parkování koloběžek je jízda po chodníku tím hlavním, nač si Pražané ohledně Lime stěžují. Na druhou stranu je třeba přiznat, že ulice v centru města jsou velmi často hrubě dlážděné a pro jízdu na elektrokoloběžce s úzkými pneumatikami nevhodné. Řešením by měly být elektrokoloběžky nové generace se širšími gumami. Strážníci se zatím snaží jízdu po chodníku postihovat, hrozí za ni až 2 000 korun. 

PŘEDPLATNÉ