Titanová elektrokola do města, na silnici i do terénu

17.04.2018

Titanová elektrokola do města, na silnici i do terénu

Hledáte nenápadné elektrokolo, které by svým vzhledem co nejvíce připomínalo běžné jízdní kolo? Zároveň však chcete vlastnit opravdový originál, který se v záplavě ostatních strojů jen tak neztratí? Řešení nabízí moskevská společnost RLE Bike, v jejíž nabídce naleznete titanová elektrokola do města, na silnici i do terénu.

 

Zakladatelé značky RLE Bike nejsou v cyklistice žádní nováčci. Výrobě titanových rámů se s krátkými přestávkami věnují již déle než pětadvacet let. Nyní se své zkušenosti rozhodli zúročit při stavbě titanových jízdních kol s mistrně ukrytým elektrickými pohonem. Pro výrobu rámů jsou v tomto případě použity bezešvé titanové trubky, které jsou dále opracovány pro co nejvyšší tuhost a odolnost. Výsledkem je lehký a zároveň velmi pevný rám, který na první pohled nezaujme baterií ani elektromotorem, ale spíše nevšedně řešenou sedlovou trubkou.

Nezvyklá konstrukce rámu není jen náhodným designovým výstřelkem. Sedlová trubka ve skutečnosti ukrývá hned několik baterií značky Panasonic, tedy stejný typ článků, které ve svých vozech Tesla využívá i známý vizionář Elon Musk. Sedlovka tak musela být spolu se sedlem přesunuta vně hlavního rámového trojúhelníku. Celková kapacita baterií se zastavila na konečných tři sta padesáti watthodinách, což přibližně odpovídá celkovému dojezdu mezi padesáti a osmdesáti kilometry na jedno nabití. Dobíjecí konektor zůstává skrytý v místě styku předního rámového trojúhelníku a zadních sedlových vzpěr.

Elektromotor byste nalezli zapletený ve středu zadního kola. Navzdory kompaktním rozměrům nabízí nominální výkon na hranici dvou set padesáti watt, maximální výkon je pak ještě vyšší, a to čtyři sta wattů. Maximální rychlost asistence zůstává obvyklých pětadvacet kilometrů za hodinu. Pohonnou soustavu u většiny modelů dotváří deseti či jedenáctirychlostní kazety a kliky s jedním jediným převodníkem. O zpomalení se starají hydraulické kotoučové brzdy se stoosmdesátimilimetrovými kotouči na obou kolech.

Pokud vás titanová elektrokola RLE Bike zaujala, na výběr máte hned z několika různých provedení. Do města míří model Urban, na silnici a do lehkého terénu model Gravel, do terénu model Highland, roli trailbiku pak plní model s prostým označením 27.5+. Další možností je individuální stavba přesně dle vašich požadavků. Hmotnost jednotlivých modelů se pohybuje od 13,5 do 14,9 kilogramů, maloobchodní cena osciluje mezi 3 350 a 6 175 eury. Více informací hledejte na internetových stránkách výrobce www.rlebike.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ