Tern a jeho variace na téma rodinné nákladní elektrokolo

04.08.2017

Tern a jeho variace na téma rodinné nákladní elektrokolo

Tern, světově proslulý výrobce skládacích jízdních kol a elektrokol, představil veřejnosti malé nákladní elektrokolo vhodné zejména pro rodiny s dětmi. Stroj, na kterém pohodlně přepravíte dvě děti i spoustu nákladu, má ambici nahradit rodinný automobil a stát se dopravním prostředkem číslo jedna ve městech a jejich nejbližším okolí.

Tern svým novým přírůstkem vytváří zcela novou kategorii nákladních elektrokol, kterou bychom mohli nazvat slovem kompaktní. Páteří celého kola je nízký hliníkový rám s pevnou vidlicí a nespočtem všemožných úchytů, v patkách se otáčí na tuto kategorii až nezvykle malá zapletená kola s širokými plášti. Na délku je kolo stejně dlouhé jako běžné horské či krosové elektrokolo, a snadno se tak vměstná do bytu, výtahu i rodinného minivanu. Navzdory kompaktním rozměrům se jedná o plnohodnotný cargo bike, na kterém bez větších problémů převeze dvě děti i s nákupem na celý týden, nebo až sto osmdesát kilogramů nákladu.

Zadní ložná plocha je vysoce variabilní a lze ji uzpůsobit přesně dle potřeb té které rodiny. Novopečení rodiče ocení možnost uchycení až dvou dětských sedaček, starší potomky je pak možno usadit na pohodlné podsedáky. Nákup či jiný rozměrný nákup snadno převezete v brašnách či v košíku na předním nosiči. Skvělé je, že i s brašnami ledabyle přehozenými přes zadní ložnou plochu je na kole dostatek místa pro dalšího pasažéra. Nejrůznějšího příslušenství je pak v nabídce značky celá řada, vybere si každý, za to dáme li-ionku do ohně.

Jak jsme již řekli, Tern je známý především výrobou skládacích jízdních kol a elektrokol. Není tedy žádným překvapením, že i u tohoto modelu najdeme celou řadu chytrých řešení, která jej činí použitelným pro jezdce malého i velkého vzrůstu. Výrobce tvrdí, že za řídítky najde tu pravou jízdní pozici každý od sto padesáti do bezmála dvou set centimetrů tělesné výšky. Vynalézavost se promítla i do samotné konstrukce rámu, na kterém najdeme například pevnou přední i zadní osu, obé v rozměrech dle nejnovějších standardů.

S nákladem pomáhá hnací jednotka Bosch Performance Line, energii ji dodávají hned dvě baterie Bosch Powerpack s maximálním dojezdem na hranici dvou set padesáti kilometrů. V základní výbavě dále nalezneme čtyřpístkové kotoučové brzdy Magura, bezmála dva a půl palce široké pláště Schwalbe nebo na míru vyrobené hliníkové ráfky s šířkou šestatřicet milimetrů. Co se příslušenství týče, kolo je dodáváno s lákovými brašnami, integrovaným osvětlením, zadními výklopnými stupačkami, dvojitým stojanem, nosičem a blatníky.

Tern GSD bude dostupný na počátku příštího roku za cenu startující na necelých čtyřech tiscích euro. Více informací hledejte na webu výrobce www.ternbicycles.com.

Text: redakce / Foto: Tern


gallery

PŘEDPLATNÉ