Španělská Orbea přichází s dětským elektrokolem eMX

26. 3. 2019

Španělská Orbea přichází s dětským elektrokolem eMX

Španělská značka Orbea představila svou první řadu elektrokol určených pro děti. Modely s označením eMX jsou určeny pro mladé cyklisty od šesti do deseti let věku a kromě hliníkového rámu, pečlivě zvolených komponentů a do detailu vyladěné geometrie zaujmou především velmi nízkou hmotnost hluboko pod hranicí šestnácti kilogramů.


Orbea se tímto krokem zařadila mezi nemnoho značek, v jejichž nabídce dnes dětská elektrokola můžeme najít. Ať už se nám představa dítěte v sedle elektrokola líbí, nebo ne, podle nás je jednoznačně dobře, že podobná elektrokola vznikají. Nechtějme po výrobcích jízdních kol, aby kázali, co je správné a co není. Hlavní slovo mají v tomto případě rodiče a na nich záleží především. Zanechme už ale planých plků a pojďme se společně podívat, co že si pro nás a naše ratolesti baskický výrobce přichystal.

Orbea přijíždí s lehkým hliníkovým rámem, čtyřiadvacetipalcovými zapletenými koly a do detailu vyladěnou geometrií, která vychází vstříc mladým cyklistům. Krátké řetězové vzpěry doplňuje výrazně snížená horní rámová trubka tak, aby kolo bylo co možná nejobratnější a snadno se ovládalo. Samozřejmostí je přední odpružená vidlice, nechybí hydraulické kotoučové brzdy, řazení usnadňuje přítomnost jediného převodníku vpředu, který je doplněn jedenáctirychlostní zadní kazetou s širokým rozsahem převodů. O pohodlí se krom odpružené vidlice se zdvihem třiašedesát milimetrů starají také široké pneumatiky s univerzálním terénním vzorkem.

Elektromotor Ebikemotion X35 je v tomto případě zapletený ve středu zadního kola, z jedné strany krytý kazetou a z druhé brzdovým kotoučem. Přítomnost elektrického pohonu neprozradí ani baterie, ta je nenápadně vestavěna uvnitř spodní rámové trubky, která svým průměrem nedává tušit, co se uvnitř ukrývá. Elektromotor je vyladěný tak, aby vylepšil požitek z jízdy, ne aby jízdu docela ovládl. Plynulosti jízdy napomáhá přesný snímač šlapání s dvaceti magnety, který je, podobně jako u dospělých modelů značky, součástí závěrné matice zadní kazety. Zachován byl také takzvaný integrovaný dobíjecí port, který lze využit jak pro dobíjení, tak pro připojení náhradní baterie či systémové diagnostiky.


Orbea eMX bude k mání v jedné univerzální velikosti vhodné pro jezdce od šesti do deseti let věku. Na výběr zůstává ze dvou barevných kombinací, kontrastní černozelené a umírněnější červenočerné. Maloobchodní cena startuje těsně pod padesáti tisíci korunami. Více na www.orbea.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ