Rocky Mountain uvedl hliníkový trailbike Instinct Powerplay

18. 12. 2018

Rocky Mountain uvedl hliníkový trailbike Instinct Powerplay

Kanadský Rocky Mountain přichází právě v těchto dnech se svým v pořadí již druhým elektrokolem. Oblíbený Altitude Powerplay, na kterém jsme se sami již několikrát svezli, v nabídce doplní mladší a všestrannější sourozenec jménem Instinct Powerplay. Hliníkový rám se středovým pohonem dostane velká devětadvacetipalcová kola!


Nový Rocky Mountain Instinct Powerplay již na první pohled připomíná svého staršího a o poznání dravějšího sourozence. A není se čemu divit, s dříve představeným modelem Altitude Powerplay jej pojí nejen obdobně pojatý rám, ale především pohonná jednotka Dyname, na které Rocky Mountain spolupracoval se společností Propulsion Powercycle. Zcela shodná je pak také téměř neznatelně integrovaná baterie s kapacitou šest set třicet, respektive pět set watthodin v závislosti na vámi zvolené výbavě. Zajímavostí je středové pouzdro, které je součástí rámu a nikoliv pohonné jednotky, a umožňuje tak použití běžných bikových klik. Na svém místě zůstal také systém zadního odpružení Smoothlink, v tomto případě ovšem se zdvihem sníženým na sto čtyřicet milimetrů. Stejným zdvihem disponuje rovněž přední odpružená vidlice, novinkou jsou v této kategorii dnes tolik oblíbená devětadvacetipalcová zapletená kola. Hltači kilometrů ocení možnost uchycení držáku na lahev uvnitř rámu.

Geometrie sázkou na jistotu

Geometrie rámu vychází i tentokrát z běžného neelektrického modelu. Použití pohonné jednotky vlastní konstrukce v tomto ohledu znamená, že kanadský výrobce nemusel dělat kompromisy či volit polovičatá řešená. Geometrie je zkrátka přesně taková, jakou ji testovací jezdci značky chtěli mít. Cílem bylo vytvořit elektrokolo s vyváženými jízdními vlastnostmi, přirozeným pocitem z jízdy a co možná nejintuitivnějším ovládáním. Jedinou změnou oproti běžnému modelu Instinct je tak nepatrné prodloužení zadní stavby pro ještě lepší jízdní vlastnosti v prudkých stoupáních. Samozřejmostí je chytrý systém variabilního uchycení tlumiče Ride9, který umožňuje přizpůsobit geometrii a projev odpružení na míru tomu kterému jezdci či jízdnímu pojetí.

Vylepšené dálkové ovládání

Další novinkou, která se v příští sezoně objeví na všech elektrokolech značky Rocky Mountain, je systém dálkového ovládání iWoc Trio Remote. O zvoleném jízdním režimu a zbývající kapacitě baterie informují dva diodové pásky, ke změně jízdních režimů slouží dvojice tlačítek s možností vibrační odezvy. Řídící jednotka, jež zůstala nenápadně zavěšená přímo pod představcem, umožňuje propojit ovládací rozhraní s vaším chytrým mobilním telefonem. Pomocí smartphonu můžete volit jednotlivé jízdní režimy a využívat spoustu dalších doprovodných funkcí, o kterých si podrobně povíme v plnohodnotném testu v některém z našich příštích vydání.

Dvakrát jinak

Rocky Mountain Instinct Powerplay přijíždí ve dvojím provedení, vždy s hliníkovým rámem a velkými devětadvacetipalcovými koly. Výše postavený Instinct Powerplay 70 nabídne baterii s kapacitou šest set třicet watthodin, vzduchové odpružení Fox Float, dvanáctirychlostní sadu Sram GX/NX Eagle a kotoučové brzdy Sram Guide RE. Sestavu doplňuje teleskopická sedlovka Fox Transfer a zapletená kola na nábojích DT Swiss Hybrid a hliníkových ráfcích Race Face AR30. Dostupnější Instinct Powerplay přichází s pětisetwatthodinovou baterií, vzduchovou vidlicí RockShox Reba RL, tlumičem RockShox Deluxe Debonair RT, jedenáctirychlostní sadou Sram GX a kotoučovými brzdami Sram Guide T. Zapletená kola tvoří náboje Rocky Mountain a hliníkové ráfky Sun Düroc SD37, teleskopická sedlovka Aeffect pochází z nabídky kanadské kultovky Race Face.

Další informace

Pokud vás zajímá, na kolik vás nový Instinct Powerplay přijde, pak vězte, že ceny pro český trh budou zveřejněny během několika příštích dní. Více informací prozatím hledejte na internetových stránkách výrobce www.bikes.com nebo na webu tuzemského dovozce www.bikeaction.cz.


gallery

PŘEDPLATNÉ