Přichází inovovaný Trek Powerfly s integrovanou baterií

25. 6. 2018

Přichází inovovaný Trek Powerfly s integrovanou baterií

Powerfly, řada horských elektrokol americké značky Trek, byla poprvé představena před dvěma lety. Od té doby patří k nejužší špičce ve své kategorii a s každou další generací přichází s něčím novým a neokoukaným. V příští sezoně se můžeme těšit na inovované rámy s integrovanými bateriemi, v nejvyšších specifikacích pak dokonce v karbonovém provedení.


Ve jménu integrace

Elektrokola americké značky Trek jsou už od první sezony svého působení na trhu spojeny výhradně s německým producentem elektromotorů Bosch. Výsledkem spolupráce je do detailu vyladěný systém pohonu, pro příští sezonu premiérově s bateriemi integrovanými přímo do rámu. A nebyl by to Trek, aby integraci nepojal po svém. Důraz byl kladen nejen na design jako takový, ale z velké části také na praktičnost využití.

Baterie se z rámu vyjímá z pravé strany a její součástí je pevný kryt zamezující vniknutí vody a nečistot. Po odjištění pojistky stačí baterii vyklopit do strany, uchopit za integrované madlo a jednoduše odnést kamkoliv se vám zamane. Příjemným bonusem je možnost upevnit láhev s pitím přímo do rámu, na což s rámovou, respektive polointegrovanou baterií doposud prostor nebyl. Rámy s integrovanou baterií najdeme u většiny výše postavených modelů, ty dostupnější pak budou i nadále k dispozici s baterií polointegrovanou vyjímatelnou shora.  

Konečně také karbon

Tak jako u mnoha konkurenčních výrobců, také u Treku nyní najdeme elektrokola s karbonovými rámy. Jedna z nejstarších amerických značek má s uhlíkovými vlákny mnohaleté zkušenosti, konstruktéři přesto nechtěli nic uspěchat a integraci pohonu si nejprve vyzkoušeli na rámech hliníkových. U karbonového provedení šlo vše o poznání rychleji, neboť inkriminovanou pasáž již není nutné svařovat z několika různých duralových dílů, ale lze ji pojmout v jednom jediném celku. Jak správě tušíte, dalším benefitem karbonových rámů je jejich nižší hmotnost, a to v průměru až o velmi zajímavých 650 gramů.

Karbonové rámy zůstanou prozatím doménou nejvýše postavených modelů řady Powerfly LT Plus, tedy enduro strojů s pluskovými plášti a zdvihem 160/150 milimetrů. Vlajkovou lodí se stane model Powerfly LT 9.9 Plus s karbonovými zapletenými koly Bontrager, vzduchovou vidlicí a tlumičem Fox  Factory, dvanáctirychlostní sadou Sram XX1 Eagle a karbonovými klikami E13 TRS Carbon. Na karbonový rám bude spoléhat také o poznání dostupnější model Powerfly LT 9.7 Plus, v tomto případě s hliníkovými zapletenými koly, vzduchovým odpružením RockShox a dvanáctirychlostní sadou Sram NX Eagle. Zatímco v prvém případě ceník hovoří o necelých 210 tisících korunách, v tomto případě se cena pohybuje okolo 150 tisíc korun.

Ani hliníku zdaleka neodzvonilo

Jak jsme již naznačili, karbonové rámy zůstanou vyhrazené pouze dvěma nejvyšším modelům řady Powerfly LT Plus. Níže postavená „eltéčka“ zůstávají věrná hliníkovým trubkám v provedení s plně integrovanou tak, jak jsme o něm hovořili výše. Nejdostupnější model pak zůstává vybaven baterií takzvaně polointegrovanou. Hliníkovými rámy se mohou pochlubit také celoodpružená elektrokola řady Powerfly FS, tedy odolné trailbiky se sedmadvacetipalcovými zapletenými koly a zdvihem 130 milimetrů vpředu i vzadu. Nejníže postavený model této řady pak místo baterie integrované nabídne rám s baterií polointegrovanou.

Aby toho nebylo málo, hliníková slitina je základem také ucelené linie hardtailů se sedmadvaceti, respektive devětadvacetipalcovými zapletenými koly. Seřazené přehledně podle ceny zde můžeme nalézt rámy s bateriemi integrovanými, polointegrovanými i základními bateriemi rámovými. Veškeré podrobnosti stran geometrie, osazení a samozřejmě také doporučených prodejních cen můžete nalézt na internetových stránkách výrobce www.trekbikes.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 3/2018

V prodeji od 15. 6.

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Naše videa...

Doporučujeme...