Porsche E-bike

21.03.2021

Porsche E-bike

Exkluzivita, karbon a výjimečnost… to je Porsche. Dnes již mnoho automobilových velikánů nabízí také jízdní kola a mnozí také i elektrokola. Většina automobilek si nechává e-biky vytvořit od firem, které se na kola specializují.

Například pro koncern Škoda Auto vyrábí český Superior, Audi je spojeno s Haibikem a Porsche spolupracuje s Rotwildem. Porsche poskytlo do projektu nové generace e-biků svého designéra a inženýři v Rotwildu pak tento koncept přetavili do reality. O elektrokolech značky Porsche lze říct jediné – moderna až futurismus. Typ Sport v černo-bílém provedení i model Cross v matné černé jsou unikátní a neuvěřitelně „koukatelná“ elektrokola. Design celého stroje je zaobalen nevšedností a zajímavými křivkami. Pod těmito tvary karbonového rámu se schovává integrovaná baterie o kapacitě 630, respektive 504 Wh od Shimana a motor Shimano Steps EP8.


Celoodpružený e-bike má tlumič umístěn těsně pod horní rámovou trubkou s vahadlem z karbonu. Zdvihy obou kol jsou 100 mm. Netradičním prvkem na elektrokolech Porsche je spolupráce s firmou Magura. Od německé Magury zde bylo použito více věcí. Odpružená vidlice, brzdy a nový kokpit s integrovanými hadicemi. Vidlice je speciálně určena pro e-biky a jedná se o model Boltron. Kokpit ve spojení s brzdami Magura MCi je novinkou na trhu a vypadá opravdu skvěle. Na řídítkách uvidíte pouze páku a zbytek je schován uvnitř řídítek. Další specialitou jsou na městském typu Sport integrovaná LED světla. Zadní je integrováno do sedlové trubky a přední do představce – dodavatelem je prestižní značka Supernova. Toto najdete pouze na modelu Sport s hladkými plášti. Řazení Shimano XTR Di2 s 11 pastorky a větší kapacitou baterie má o něco navrch na Cross verzí. Váha tohoto elektrokola je 21,2 kg a cena se pohybuje kolem 10 tisíc liber.


Sportovní model Cross je vybaven i teleskopickou sedlovkou Crankbrothers, nemá integrované osvětlení a má klasický kokpit s vnějším vedením kabelů a hadic. Zapletená kola Crankbrothers u obou verzí jsou příjemným doplněním futuristického vzhledu. O řazení se u obou modelů stará sada Shimano. Model XT u Cross verze a menší baterie o kapacitě 504 Wh. Váha e-biku je 21,7 kg a cenovka, která asi pro budoucí majitele není až tak podstatná, je pod hranicí 8000 liber. Tyto e-biky jsou k dispozici jako vhodný doplněk pro každého solventního a do cyklistiky zapáleného milovníka značky Porsche. Díky vývojářům je možné si na své auto koupit i speciální držák na tažné zařízení pro toto elektrokolo A také si pořídit spoustu doplňků a výbavy na kolo s logem německé značky.

Text: Petr Chaloupka, foto: Porsche

gallery  

PŘEDPLATNÉ