Polygon přichází s dvojicí elektrokol do města i terénu

20.06.2018

Polygon přichází s dvojicí elektrokol do města i terénu

Zatímco ještě před rokem jsme nadšeně psali o každém výrobci, který do své nabídky zařadil alespoň jedno elektrokolo, dnes je situace naprosto opačná. Najít značku, které dosud s žádným elektrokolem nepřišla, je jako hledat pověstnou jehlu v kupce sena. Jednou z posledních firem, která tlaku elektrobiků odolávala, byl až donedávna indonéský Polygon.


Polygon, jedna z mála značek, která tlaku elektrokol dosud úspěšně vzdorovala, minulý týden ohlásil svou kapitulaci a svým příznivcům představil hned dva nové modely s elektromotorem v hlavní roli. Nemít dnes v nabídce elektrokolo, to zavání opravdu velkou ostudou, a bylo tak jen otázkou času, kdy do naplno rozjetého vlaku začnou naskakovat i ti, kterým ještě před několika měsíci nebylo po chuti zakoupit platnou jízdenku. Zanechme ale špičkování a pojďme se raději podívat, co zajímavého si pro nás indonéští vývojáři připravili.

Přivítat můžeme hned dva nové modely, které míří do terénu i na silnice, do města i mimo něj. Prvním přírůstkem do rodiny je trailový hardtail Polygon Entiat-E, což je již na první pohled velmi odolný stroj s hliníkovým rámem, zapletenými koly plusového rozměru a přední odpruženou vidlicí se zdvihem sto dvacet milimetrů. Pohonná jednotka Shimano Steps E8000 nabídne dvě stě padesát wattů výkonu, sedmdesát newtonmetrů točivého momentu a maximální rychlost přípomoci pětadvacet kilometrů za hodinu. Do rámu integrovaná baterie se může pochlubit kapacitou pět set watthodin a dojezdem až sto kilometrů na jedno dobití. S osm set milimetrů širokými řídítky a teleskopickou sedlovkou v základní výbavě novince navážíte lehce přes dvaadvacet kilogramů.

Druhým modelem, se kterým Polygon přichází, je hybridní městské a trekingové elektrokolo nesoucí označení Path-E. Základem je v tomto případě hliníkový rám volitelně v pánském či dámském provedení, usazený na osmadvacetipalcových zapletených kolech s širokými plášti a vzorkem vhodným do města i na cyklostezky. Pohonná jednotka pochází i tentokrát z nabídky japonského Shimana, jedná se o níže postavený středový elektromotor Steps E6000 v provedení s klasickou rámovou baterií. V řeči čísel hovoříme o dvou stech padesáti wattech výkonu, padesáti newtonmetrech točivého momentu, maximální rychlosti dopomoci pětadvacet kilometrů za hodinu a díky baterii s kapacitou pět set watthodin také o dojezdu až sto padesát kilometrů na jedno nabití.

Více informací o novinkách značky Polygon naleznete na webových stránkách www.polygonbikes.com a později, jak pevně doufáme, také na stránkách tištěné verze magazínu Electric Bike Action.


gallery

PŘEDPLATNÉ