Panasonic vstupuje na trh s vlastním elektrickým pohonem

11. 1. 2019

Panasonic vstupuje na trh s vlastním elektrickým pohonem

Ačkoliv v domácím Japonsku ovládá více než čtyřicet procent tamějšího trhu, ve zbytku světa si tuto značku s elektrokoly spojuje pouze málokdo. Panasonic to nyní hodlá změnit a v partnerství s Kent International, největším výrobcem jízdních kol v Severní Americe, vstupuje na trh se svým vlastním elektrickým pohonem.


Panasonic ohlásil své plány na příštích několik let na veletrhu spotřební elektroniky Consumer Electronics Show, který se každoročně pořádá v americkém Las Vegas a který stále častěji přitahuje také výrobce elektrokol a elektrických pohonů. Pro japonskou společnost, jež se elektrokoly jako jedna z prvních zabývala již zkraje devadesátých let, jde o velkolepý návrat na scénu a jejím cílem není nic menšího, než pořádně zatopit stávajícím výrobcům elektromotorů a elektrických pohonů, ty největší a nejúspěšnější nevyjímaje.

Pro svůj comeback si Panasonic zvolil velmi slibně se rozvíjející severoamerický trh, na kterém bude vystupovat v úzkém partnerství s Kent International, největším výrobcem jízdních kol v celé Severní Americe. Ačkoliv o expanzi na starý kontinent dosud nepadlo ani slovo, podle zdrojů blízkých vedení společnosti je vše pouze otázkou času a správného timingu. Prozatím se elektrokola s pohonnými jednotkami Panasonic objeví pouze ve Spojených státech, konkrétně půjde o tři modely dvou různých, na americké půdě poměrně dobře zavedených značek.

Za prací i víkendovými výlety

Prvním modelem, který bude využívat pohonného systému Panasonic, je trekingové elektrokolo Univega UVG1 určené pro každodenní pohyb ve městě i víkendové výlety. Ve středu tohoto stroje nalezneme elektromotor Panasonic X0 s hmotností jen lehce nad tři a půl kilogramy, nominálním výkonem dvě stě padesát wattů a maximálním točivým momentem úctyhodných osmdesát newtonmetrů. Elektromotor doplňuje polointegrovaná baterie, informačním displej a ovládací rozhraní. A pozor, to nejlepší má teprve přijít!

Náročný terén, silnice i gravel

Tu vůbec největší pecku si Panasonic schoval pro Van Dessel, v tuzemsku takřka neznámou cyklistickou značku, za kterou stojí někdejší americký závodník Edwin Bull. Ta na Consumer Electronics Show představila zbrusu nový gravelbike Passepartout a celoodpružený trailbike Captain Shred, oba vybavené špičkovým středovým elektromotorem řady Panasonic GX0. V řeči čísel v tomto případě hovoříme o dvou stech padesáti wattech výkonu, masivních devadesáti newtonmetrech točivého momentu a necelých třech kilogramech celkové hmotnosti.

Poměr hmotnosti a točivého momentu řadí elektromotor Panasonic GX0 mezi ty nejlepší pohonné jednotky na současném trhu. V tomto smyslu se nabízí srovnání s německým Brose Drive S Mag, který se může pochlubit podobnými parametry i jízdními výkony. Van Dessel již nyní oznámil, že s trailbikem Captain Shred hodlá absolvovat celou závodní sérii, kterou Mezinárodní cyklistická unie nově vypsala právě pro elektrokola. Stejný stroj se pak s největší pravděpodobností objeví také na premiérovém mistrovství světa elektrobiků.


Protože se ve všech třech případech jedná o naprosté novinky, ceny ani specifikace jednotlivých modelů prozatím nejsou známy. Zda se Panasonic dokáže vyrovnat své konkurenci v čele s takovými velikány, jako je Bosch, Shimano, Yamaha či Brose, to se dozvíme v nejbližších týdnech a měsících. Více na www.panasonic.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 2/2019

V prodeji od 3. května

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Pojištění elektrokol

Naše videa...

Doporučujeme...