Na silnici i do terénu se zbrusu novým BMC Alpenchallenge

26. 6. 2018

Na silnici i do terénu se zbrusu novým BMC Alpenchallenge

BMC, známá švýcarská značka silničních a horských kol, se elektrokolům doposud věnovala spíše okrajově. Nabídka sice čítala hned dva celoodpružené modely určené do terénu, ostatní kategorie však dlouho zůstávaly bez jakéhokoliv povšimnutí. Změna přichází teprve v těchto dnech, kdy švýcarský výrobce představuje zbrusu nové krosové elektrokolo.


Zájem o elektrokola každoročně strmě stoupá a kromě horských modelů se stále větší oblibě těší také stroje krosové a trekingové. Zatímco u nás se taková elektrokola prodávají především v nižších cenových relacích, na západ od našich hranic je situace diametrálně odlišná a tamější zákazníci si za kvalitu neváhají připlatit. Výrobců, kteří prémiová krosová a trekingová elektrokola nabízejí, bychom mohli nalézt hned několik a nyní se do klubu výjimečných přidává také švýcarská značka BMC.

Švýcarská kvalita a vytříbený design

Krosové elektrokolo s označením BMC Alpenchallenge AMP Cross cílí na sportovně zaměřené cyklisty, kteří se kromě jízdy po silnicích a zpevněných cyklostezkách rádi vydají také do méně náročného terénu. Důraz byl kromě špičkových jízdních vlastností kladen na design, celkovou kvalitu zpracování a v neposlední řadě také na nízkou hmotnost. Základem je v tomto případě lehký karbonový rám s ostře řezanými rysy a střídmým designem doplněný o pevnou vidlici z téhož materiálu. Tuhosti nahrává kuželovitá hlavová partie, pevné osy vpředu i vzadu, samozřejmostí je bezchybně zpracované vnitřní vedení bovdenů a elektrických kabelů. Vnitřnímu vedení jsou navíc uzpůsobena také řídítka a představec.

Přestože stále hovoříme o elektrokole s pevným rámem a pevnou vidlicí, výrobce neopomněl ani otázku komfortu. V zadní části rámu proto nalezneme elastomerový prvek Micro Travel Technology, který jezdci poskytuje až deset milimetrů zdvihu a výrazně přispívá k nárůstu pohodlí. Zadní kolo díky odpružení přesně kopíruje terén a plášti nabízí vždy optimální porci trakce. Rám poskytuje průchodnost až čtyřicet milimetrů širokým plášťům, které v boji s vibracemi a nerovnostmi rovněž ochotně pomohou. To samé slibuje také karbonová sedlovka s unikátním profilem a integrovanou objímkou.

Co se týká pohonných jednotek, BMC vsadilo na středové elektromotory japonské značky Shimano. U výše postaveného modelu Cross LTD hovoříme o motoru řady Steps E8000 s výkonem 250 wattů a točivým momentem 70 newtonmetrů, dostupnější provedení Cross One pak spoléhá na motor řady Steps E6100 se stejným výkonem, ale točivým momentem o deset newtonmetrů nižším. Baterie našla své místo před sedlovou trubkou rámu v poloze, jež napomáhá ideálnímu rozložení hmotnosti a přirozenému pocitu z jízdy. Pokud se usadíte za řídítka, baterie si údajně vůbec nevšimnete. Pro úplnost dodejme, že kapacita baterie činí v obou případech zcela dostatečných 504 watthodin.

Bratři v triku

Jak jsme již předeslali, BMC Alpenchallenge AMP Cross bude dostupné ve dvou různých provedeních, která se budou lišit nejen verzí pohonné jednotky, ale také v několika dalších detailech. Topmodel s označením Cross LTD nabídne kromě výkonnějšího elektromotoru také elektronické řazení Shimano Deore XT Di2, hydraulické kotoučové brzdy Shimano RS600 a zapletená kola DT Swiss 1600 Spline s hliníkovými ráfky s vyšším profilem. Dostupnější Cross One se potom musí spokojit s mechanickou sadou Shimano SLX, hydraulickými kotoučovými brzdami Shimano UR300 a zapletenými koly na nábojích Formula a ráfcích DT Swiss R500. Hmotnost má v obou případech pohybovat okolo 15 kilogramů.

Pokud se vám nová elektrokola značky BMC zalíbila, vězte, že mohou být vaše již za 3999, respektive 5499 euro za kus. Více informací hledejte na internetových stránkách výrobce www.bmc-switzerland.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 3/2018

V prodeji od 15. 6.

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Naše videa...

Doporučujeme...