Jivr nabídne originální skládací elektrokolo prosté řetězu

28. 1. 2019

Jivr nabídne originální skládací elektrokolo prosté řetězu

Elektrokola a crowdfunding. Spojení, která dalo vzniknout hned několika zajímavým a komerčně úspěšným modelům napříč všemi cyklistickými škatulkami. Od elektrokol horských až po ta městská, model komunitního financování pomáhá uspět těm, jejichž nápady by jinak zůstaly nevytěženy. Další, kdo zkouší své štěstí, je britský startup jménem Jivr.


Jivr je mladá londýnská společnost, která se zabývá vývojem a výrobou městských elektrokol. Na první model, který by měl snad již brzy spatřit světlo světa, sbírá tento startup prostředky pomocí komunitního financování, takzvaného crowdfundingu. Z cílové částky neskromných osm set padesát tisíc euro je k dnešnímu dni vybráno více než pětasedmdesát procent a další příspěvky rychle přibývají. Když už hovoříme o takto vysokých sumách, nabízí se otázka, co že to Jivr ve skutečnosti  chystá a nač se my, potenciální zákazníci, můžeme těšit.

Jivr je futuristicky vyhlížejí skládací městské elektrokolo, jehož základem je hliníkový rám s asymetrickou sedlovou trubkou a letmým uchycením předního i zadního kola. Stroj je možné složit během pouhých deseti vteřin, přičemž výška takto utvořeného balíčku činí velmi kompaktních šedesát centimetrů. Díky hmotnosti jen lehce přesahující hranici osmnácti kilogramu lze kolo snadno převážet z místa na místo, ve složeném stavu jej můžete pohodlně táhnout za sebou podobně jak cestovní kufr na kolečkách. Manipulaci dále usnadní sklopná řídítky a pedály.

Bez řetězu, zato s řemenem

Také se divíte, kam zmizel řetěz? Výrobce se místo něj rozhodl pro řemen Carbon Gates Drive, který je kompletně ukrytý uvnitř zadní části rámu. Takto pojatý pohon se může pochlubit více než devadesátiprocentní účinností, téměř bezúdržbovým provozem a díky dokonalému zakrytování také naprostou přívětivostí k nohavicím budoucích majitelů. Stávající provedení počítá s jedním pevným převodem, v budoucnu by se na místě zadního náboje mohla objevit planetová převodovka. Standardem jsou hydraulické kotoučové brzdy na předním a pochopitelně i zadním kole.

Při jízdě podá pomocnou ruku dvousetpadesátiwattový elektromotor s třemi volitelnými jízdními režimy a maximální rychlostí asistence obligátních pětadvacet kilometrů za hodinu. Integrovaná baterie nabídne celkový dojezd okolo padesáti kilometrů. Baterii je možné dobít za přibližně dvě a půl hodiny, dobíjení zpříjemní velice praktický magnetický konektor. Jivr je možné propojit s chytrým mobilním telefonem, který tak zcela nahrazuje veškeré funkce informačního displeje. Pro spojení je využíváno bezdrátového rozhraní bluetooth poslední generace.

Veškerá data na dosah ruky

Zajímavostí je pak pokročilý systém Inner Senses, který pomocí několika sensorů, akcelerometru a přesného gps čipu dokáže monitorovat nejen to, kde se na kole pohybujete, ale také to, co se děje s baterií i veškerými komponenty elektrického pohonu. V případě technických potíží se tak budete moci obrátit na technickou podporu, která vám díky znalosti konkrétních dat bude schopna rychle a efektivně pomoci. Pokud se vaše elektrokolo ocitne v nepravých rukou, zásluhou stejného systému jej budete moci lokalizovat s přesností na několik metrů.


Pokud se vám elektrokolo Jivr zalíbilo, předobjednat si jej můžete již nyní. Doporučené prodejní ceny se pohybují od 3199 do 3599 euro v závislosti na zvoleném barevném provedení. Více na www.jivr.co.


gallery

PŘEDPLATNÉ