Giant vyrukoval se třemi novými elektrickými trailbiky

25. 7. 2018

Giant vyrukoval se třemi novými elektrickými trailbiky

Giant rozšiřuje nabídku horských elektrokol o tři nové celoodpružené trailbiky. Modely s označením Stance E+, Trance E+ Pro a Trance E+ SX Pro přicházejí s osvědčenými systémy odpružení, vylepšenými motory, bateriemi i ovládacím rozhraním a jako takové nabízejí jedinečné jízdní zážitky i v tom vůbec nejnáročnějším terénu.


Giant Trance E+ SX Pro a Trance E+ Pro

Trojice nových trailbiků byla navržena tak, aby se bez potíží vypořádala s tím nejnáročnějším terénem. Nejvýše postaveným modelem je ostrý Trance E+ SX Pro, který svým určením vyplňuje mezeru mezi kategoriemi trail a enduro. Hliníkový rám s virtuálním systémem odpružení Maestro a sto čtyřiceti milimetry zdvihu doplňuje přední odpružená vidlice se zdvihem o další dva centimetry vyšším. Zaměření kola odpovídá také komponentová výbava v čele s pružinovým tlumičem s uchycením trunnion mount a širokými ráfky s bezdušovými plášti plusového rozměru. Co se týká pohonné jednotky, Giant vsadil na elektromotor SyncDrive Pro s až třistašedesátiprocentní podporou, nominálním výkonem dvě stě padesát wattů a maximálním točivým momentem osmdesát newtonmetrů. Přirozenému pocitu z jízdy nahrává výrazně zkrácená vzdálenost mezi oběma klikami. Se stejnou technikou přichází také další nově představený model, odolný trailbike s označením Trance E+ Pro, který si v terénu vystačí se zadním vzduchovým tlumičem a přední odpruženou vidlicí se zdvihem sto padesát milimetrů.

Giant Stance E+

Giant Stance E+ pak cílí spíše na začínající a mírně pokročilé jezdce, kteří si své všednodenní vyjížďky touží zpestřit pomocí elektromotoru. Základem tohoto stroje je lehký hliníkový rám s jednočepovým systémem odpružení Flex Point Pivot a stodvacetimilimetrovým zdvihem. Rám doplňuje přední odpružená vidlice se zdvihem sto třicet milimetrů a sedmadvacetipalcová zapletená kola s širokými plášti se znaménkem plus. I v tomto případě padla volba na pohonnou jednotku SyncDrive, tentokrát ovšem v provedení Sport s třistapadesátiprocentní mírou podpory.

RideControl One

Jedna z věcí, kterou mají všechny tři novinky společnou, je nový ovládací systém RideControl One s možností změny jízdních režimů a základními informacemi o stavu baterie. Displej byste na řídítkách či na představci hledali marně, veškeré úkony zastane tlačítkový ovladač umístěný v těsné blízkosti levého gripu. O zvoleném jízdním režimu a zbývající kapacitě baterie informuje pouze několik barevných led diod. Podrobnější informace o jízdě nabídne mobilní aplikace s možnosti přizpůsobení jednotlivých jízdních režimu na míru vašim potřebám a požadavkům.

Downtube EnergyPak

Dalším společným prvkem je integrovaná baterie, jež se do rámu vkládá zespodu, díky čemuž může být spodní trubka ještě štíhlejší. K baterii je také velmi dobrý přístup, stačí stisknout jediné tlačítko a můžete dobíjet. Baterie je poskládána z článků nového typu a jako taková nabízí možností šedesátiprocentního dobití během pouhých devadesáti minut. Aby se zamezilo zahřáti či dokonce přehřátí, je mezi jednotlivými články ponecháno dvakrát více prostoru, než je u podobného typu baterií obvyklé. Dodejme, že kapacita baterie činí u všech představených modelů kulatých pět set watthodin s maximálním dojezdem na hranici sto padesáti kilometrů na jedno nabití. Výjimku tvoří model Stance E+ 2, který bude k dostání s baterií čtyřsetwatthodinovou.

Smart Charging

Giant dále přichází s novým typem nabíječky Smart Charger, která dokáže přísun elektrické energie přizpůsobit aktuální kondici bateriových článků. Tím dochází nejen k rychlejšímu dobití baterie, ale také k podstatnému prodloužení její životnosti. Nabíječka komunikuje s jednotlivými články napřímo a v případě, že je konkrétní článek přebitý či přehřátý, energii dodává článkům ostatním. Nabíječka disponuje také takzvaný storage módem, který dokáže baterii připravit například na dlouhodobé zimní uskladnění a podobně.


Zatímco nejostřeji profilovaný model Trance SX E+ Pro bude na českém trhu k dostání v jednom jediném provedení, jeho sourozenec Trance E+ Pro se bude nabízet hned ve čtyřech různých komponentových specifikacích. Topmodel bude osazen špičkovou sadou Shimano XTR s dvanáctirychlostní kazetou a jednopřevodníkem vpředu. Nejníže postavený model Stance E+ pak čekejte ve třech komponentových specifikacích. Více informací o nových modelech najdete na internetových stránkách výrobce www.giant-bicycles.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 5/2018

V prodeji od 26. 10. 2018

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Pojištění elektrokol

Naše videa...

Doporučujeme...