Elektrokoloběžka City Boss V5 - Rychle a hbitě na dvou kolech

30. 10. 2018

Elektrokoloběžka City Boss V5 - Rychle a hbitě na dvou kolech

V polovině letošního roku jsme využili příležitost zařadit skládací elektrickou koloběžku City Boss V5 do našeho redakčního vozového parku. Nejprve nám to nedávalo příliš velký smysl. Proč se tímto drobným přibližovadlem zabývat, když můžeme sednout na jakékoli elektrokolo a rovnou vyrazit na plnohodnotnou vyjížďku? Nicméně již po první krátké zkušenosti jsme koloběžce s motorem přišli na chuť.


Z ČEHO JE VYROBENA

Elektrická koloběžka City Boss V5 má rám svařený z kvalitního a současně zesíleného alu plechu, díky čemuž snese zatížení až 150 kg. Na 50 cm dlouhém a 21 cm širokém nášlapu se pohodlně svezete s chodidly za sebou nebo vedle sebe. V přední části nášlapu je robustní skládací mechanismus. Možnost složení jsme ocenili především při přenášení, parkování, cestování v různých dopravních prostředcích nebo třeba také při ukládání elektrokoloběžky do automobilu.

Řídítka jsou široká 57 cm, výškově nastavitelná v rozmezí od 85 cm do 115 cm a vybavená ergonomicky tvarovanými gripy. Zaručují tak bezpečný a pohodlný úchop a klidné řízení především ve vyšších rychlostech. City Boss je osazen dvěma nezávislými mechanickými kotoučovými brzdami. Brzdové páky jsou navíc vybaveny odpojovači. Několikrát jsme se dostali do situace, kdy jsme potřebovali rychle zabrzdit, a ocenili jejich vysoký brzdný účinek a díky odpojovači i velmi rychlou reakci pohonu - jakmile se vypne, je zastavení snadnější.

  

JAK FUNGUJE

O dostatečný výkon se stará bezúdržbový přímý motor o maximálním výkonu 500 W, který disponuje krouticím momentem 25 Nm. Při rozjezdech na rovných úsecích nás dokáže zrychlit na 25 km/h za velmi příjemných osm sekund. Li-Ion baterie o kapacitě 739 Wh (48 V / 15,4 Ah) je důmyslně umístěna v nášlapu. Rozšířené pláště 2,5“ na kolech o průměru 10“ výborně přilnou i k vlhkému povrchu a spolehlivě tlumí vibrace. Vzhledem k jejich velikosti a kvalitě se ukázalo, že absence odpružení rámu není vůbec žádný problém. Výrobce nezapomněl ani na praktické doplňky v podobě blatníků, diodových světel, elektrického zvonku, stojánku a v neposlední řadě také USB konektoru pro nabíjení mobilních zařízení.

Na multifunkčním LCD displeji, který je dobře čitelný i na přímém slunci, má jezdec možnost přepínat mezi třemi režimy neboli stupni asistence. První stupeň pomáhá jezdci až do rychlosti 15 km/h, druhý stupeň až do rychlosti 25 km/h a splňuje tak vyhlášku pro používání elektrokoloběžky na pozemních komunikacích. Nejvyšší, třetí stupeň dokáže stroj rozpohybovat až do rychlosti 35 km/h, a je tedy určen výhradně pro jízdu mimo pozemní komunikace. Součástí LCD displeje je akcelerační páčka, která se aktivuje již při prvním odražení. Dojezd na jedno nabití je až 45 kilometrů. Cena 19 990 Kč, více info na www.cityboss.eu.

 

VERDIKT

Na elektrické koloběžce jsme najezdili téměř 500 kilometrů. Nejprve jsme ji využívali při rychlé přepravě po městě, abychom vyzkoušeli její reálné dojezdy a naučili se s ní zacházet. Teprve poté jsme vyrazili na obchodní jednání z Jablonce nad Nisou do 15 kilometrů vzdáleného Liberce s cílem vrátit se zpět po vlastní ose. Pro jistotu jsme si s sebou vzali i nabíječku, nicméně nakonec jsme ji nevyužili. I se zpátečním více než stometrovým převýšením si elektrická koloběžka poradila bez problémů a po dojezdu byla baterie vybitá pouze ze 60 procent. Přeprava je díky skládacímu mechanismu snadná a možná prakticky v jakémkoli dopravní prostředku. Složení nezabere více než 5 vteřin a rozměry ve složeném stavu jsou 115 x 38 x 24 cm, a proto se vejde bez problémů i do kufru malého automobilu nebo pod sedačky ve vlaku.

 


PRO:

- rychlá a hbitá doprava

- jednoduchost a skladnost

- vysoký dojezd

PROTI:

- při jízdě v zimě je ve statické poloze za řídítky chladno

- vysokokapacitní baterie má vyšší hmotnost

- občasné pískání brzd


 

gallery 

Text a foto: Zdeněk Dokoupil

PŘEDPLATNÉ