Elektrokolo Škoda Klement prvním krokem na cestě k mikromobilitě

05.03.2019

Elektrokolo Škoda Klement prvním krokem na cestě k mikromobilitě

Na ženevském autosalonu, který vrcholí právě v těchto dnech, nechybí ani největší tuzemská automobilka Škoda. Vedle zbrusu nových elektromobilů, které mají poodhalit budoucí směřování značky, na stánku s okřídleným šípem nechybí ani další zajímavý koncept. Elektrokolo Škoda Klement má být zhmotněním představy o budoucnosti individuální mikromobility.


„Mikromobilita nabývá na významu,“ říká vedoucí managementu značky Guido Haak. „Konceptem elektrokola Škoda Klement chceme na ženevském autosalonu ukázat, jak si představujeme budoucnost mikromobility. Udržitelnou, inovativní, elektrickou, s puristickým a ryze moderním designem.“ Další rozvoj mikromobility jako cestování na krátké vzdálenosti, obvykle na prvním nebo posledním kilometru cestu, tkví podle zástupců automobilky ve sdílených dopravních prostředcích, ať už elektrokolech nebo elektrických koloběžkách. „Sdílené dopravní prostředky jako Škoda Klement budou v hustě zalidněných městech ulehčovat například denní dojíždění do práce a stanou se nepostradatelnými. Jednostopý koncept byl vyvinut pro mladé, kteří hledají udržitelnou alternativu k autu a očekávají více než klasické kolo, něco, co bude rychlejší, pohodlnější, zábavnější a jednoduše ovladatelné,“ uvedla automobilka v tiskovém prohlášení.

Jednoduchost, elegance, novátorství

Škoda Klement nadchne zajímavě tvarovaným hliníkovým rámem prostým jakýchkoliv kabelů či bovdenů. Marně byste hledali také pedály, které byly nahrazeny stupačkami, za své vzaly rovněž další ovládací prvky, jako jsou brzdové či řadící páčky nebo akcelerátor. Pro zrychlení stačí jednoduše přenést váhu na přední část stupaček, pro brzdění se pak na stupačkách přesunete mírně dozadu. Elektromotor zapletený ve středu zadního kola poskytuje výkon čtyři kilowatty a stroji umožňuje dosáhnout maximální rychlosti pětačtyřicet kilometrů za hodinu. Přední kolo brzdí hydraulická kotoučovka s protiblokovacím systémem, vzadu je využito brzdné síly samotného elektromotoru. Uvnitř rámu našly místo dvě dvaapadesátičlánkové baterie s celkovou kapacitou dvanáct set padesát watthodin. Na jedno nabití baterií tak s tímto elektrokolem urazíte přibližně dvaašedesát kilometrů. Samozřejmostí je chytrý systém rekuperace brzdné energie, pro dobíjení lze baterie z rámu rychle a jednoduše vyjmout.

Více na www.skoda-auto.cz.


gallery

Foto: Škoda Auto

PŘEDPLATNÉ