Elektrokolo budoucnosti pohledem slovenských RH Bikes

14. 1. 2019

Elektrokolo budoucnosti pohledem slovenských RH Bikes

Vestavět pohonnou jednotku přímo do rámu elektrokola, tak zní jednoduché zadání, které se v současné době snaží naplnit většina velkých cyklistických značek. O tom, že se na tento zdánlivě prostý úkol dá nahlížet jinak, než je běžné či obvyklé, nás v uplynulém týdnu přesvědčil slovenský startup BH Bikes.


Nápaditý koncept, se kterým přichází slovenský startup RH Bike, pojímá elektrokolo docela jinak, než jsme všichni zvyklí. Elektromotor tvořící jeden jediný, v pevném plastovém krytu uzavřený celek byste tu hledali marně. Pohonná jednotka je v tomto případě součástí samotného rámu, respektive rámu a zadního kola. Zadní kolo vybavené silnými  permanentními magnety tvoří rotující část elektromotoru, takzvaný otevřený rotor. Pevná část pohonné jednotky, tedy otevřený stator, je pak přichycená přímo na zadní vidlici. Efektivní chlazení obstarává proudící vzduch.

Takto zkonstruovaná jednotka se podle slov výrobce může pochlubit extrémně nízkou hmotností hluboko pod hranicí jednoho a půl kilogramu. V kombinaci s elektronickou řídící jednotkou a baterií s kapacitou čtyři sta sedmdesát pět watthodin pak hmotnost celého systému činí pouhopouhé čtyři kilogramy a sto gramů. Hmotnost celého stroje se pohybuje okolo více než přijatelných patnácti kilogramů. Baterie i řídící jednotka našla své místo podobně jako u většiny dnešních elektrokol uvnitř spodní rámové trubky.

Elektromotor nabízí také funkci rekuperace brzdné energie, ta je ukládána zpět do baterie a využita při další jízdě. Dalším zajímavým prvkem je umístěný statoru na mechanické spojce, díky které lze stator kdykoliv vychýlit a tím přerušit magnetický tok. V případě, kdy dojde k úplnému vybití baterie, můžete takto pokračovat v jízdě bez jakéhokoliv dalšího odporu. Více o těchto svého druhu unikátních technologických řešeních najdete na internetových stránkách startupu.


gallery

PŘEDPLATNÉ