Elektrický plnokrevník se švýcarským pasem

Za řídítky elektrokola Stromer ST1 jsme strávili téměř celou minulou sezonu. Když se k nám donesly zvěsti, že švýcarský výrobce chystá přepracovanou verzi tohoto stroje Stromer ST2, byli jsme velice zvědavý, jak si v nabité konkurenci dnešních dní povede.

Model s označením ST2 přichází se vším, co jsme na jeho předchůdci obdivovali, a jako bonus přidává celou řadu zajímavých řešení a technických vychytávek. Jako příklad si vezměme masivní hliníkový rám doplněný lehkou karbonovou vidlicí. Zadní patky jsou nyní vyztuženy ocelovými vložkami, které zvyšují jejich životnost a usnadňují montáž snímače krouticího momentu motoru. Patkami již neprochází maticemi zajištěná pevná osa, nýbrž její moderní průvlečná varianta, kterou snadno povolíte kterýmkoliv multiklíčem. Zadní část rámu je celkově štíhlejší tak, aby jezdce při šlapání nijak neomezovala. Na rám je poskytovánatříletá záruční lhůta, v případě baterie pak hovoříme o dvou letech nebo tisíci dobíjecích cyklech. V řeči čísel se novinka od svého předchůdce příliš nevzdaluje. Jízdní výkony a koneckonců také pocit z jízdy jako takové jsou však v případě námi testovaného stroje diametrálně odlišné. Baterie je silnější, elektronika propracovanější, a možnosti propojení s chytrými telefony či tablety takřka nepřeberné. To nás také překvapilo nejvíce.

Konektivita v hlavní roli

Prvním úkolem, který vás po koupi kola čeká a nemine, je spárování řídící jednotky s vaším chytrým telefonem či tabletem. Učiníte tak pomocí zdarma dostupné aplikace, jejímž prostřednictvím budete moci kolo ovládat. Snadno tak změníte jízdní režim či charakteristiku elektromotoru, kolo na dálku zamknete či naopak odemknete, případně vystopujete pomocí vestavěné technologie gps. Pokud je kolo zamčené a někdo se ho přesto pokusí odcizit, aktivuje se nouzové osvětlení a elektromotor se automaticky přepne do takzvaného „theft“ módu, který činí jízdu takřka nemožnou. V případě, že kolo uzamčené není, můžete tento režim vyvolat také na dálku. Zadní kolo se okamžitě zastaví, na displeji se objeví varovný nápis a řídicí jednotka kola udá svou přesnou polohu tak, aby ho majitel mohl co možná nejdříve vystopovat.

Více informací a celý test najdete v některém z prvních vydání našeho magazínu!

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Kategorie článků

E-bike od a do z

Aktuální číslo

Sledujte nás

Doporučujeme

roadcycling.cz

electricbikers.cz

www.akumo.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

www.powerbox.one