Ducati přichází s novým elektrickým trailbikem MIG RR

5. 11. 2018

Ducati přichází s novým elektrickým trailbikem MIG RR

Italský výrobce motocyklů Ducati není v cyklistické branži žádným nováčkem. Zatímco ještě před časem vyráběl elektrokola ve spolupráci se značkou Bianchi, letos je vše zase trochu jinak. Na blížící se výstavě motocyklů v Miláně Ducati uvede nový trailbike s názvem MIG RR, na jehož vývoji se výraznou měrou podílela jiná italská značka Thok.


Italský výrobce sportovních motocyklů Ducati spojil síly se značkou Thok, aby společně vytvořili nový trailbike s označením MIG RR. Premiéru si tento v mnoha ohledech jedinečný stroj odbude na blížící se výstavě motocyklů EICMA 2018 v Miláně, v těsné blízkosti nabušených mašin se stovkami koní pod více či méně výraznou kapotáží.

Ducati MIG RR využívá technologií značky Thok a přidává některé další ingredience, které jsou typické pro motocyklový, neřkuli motokrosový svět. Hliníkový rám s čtyřčepovým systémem zavěšení dostal více zdvihu, v řeči čísel hovoříme o velkorysých sto šedesáti milimetrech v kombinaci s přední stosedmdesátimilimetrovou vidlicí. Dalším detailem z říše řvoucích motorů je rozdílný průměr předního a zadního kola. Zatímco přední devětadvacítka usnadňuje překonávání překážek, zadní dvacet sedm a půlka s pláštěm plusového rozměru se stará o to, abyste měli vždy dostatek, respektive spíše nadbytek přilnavosti.

Co se týká pohonné jednotky, ve středu rámu našel své místo elektromotor Shimano Steps E8000 s výkonem dvě stě padesát wattů a točivým momentem až sedmdesát newtonmetrů. Maximální rychlost asistence zůstává elektronicky omezena na pětadvaceti kilometrech za hodinu. V tomto ohledu tedy paralelu s motokrosem raději tryskem opusťme. Baterie s kapacitou pět set watthodin je uchycena zespod hlavní rámové trubky a před odlétávajícími kameny ji kryje termoplastová ochranná mřížka. Díky poloze baterie se podařilo účinně snížit těžiště, což se, alespoň dle slov výrobce, výrazně podepsalo na celkové ovladatelnosti kola v terénu.

Na velmi dobré úrovni je také základní výbava, která jasně odkazuje k tomu, že v tomto případě hovoříme o nové vlajkové lodi značky. O odpružení se stará přední vidlice a zadní tlumič značky Fox v nejvyšší specifikaci Factory Float, elektromotor doplňuje jedenáctirychlostní sada Shimano XT s kazetou s širokým rozsahem. Na zapletených kolech Mavic E-XA Drifter jsou obuty bezdušové pláště Maxxis Minion, za bezpečné zastavení ručí silné čtyřpístkové kotoučové brzdy Shimano Saint. Třešničkou na dortu jsou karbonová řídítka Renthal doplněná o teleskopickou sedlovkou Race Face Turbine. Hmotnost takto vybaveného elektrokola by se měla pohybovat okolo dvaadvaceti a půl kilogramů.

Jak jsme již předeslali, Ducati MIG RR bude debutovat na výstavě motocyklů EICMA 2018, která se koná příští týden v italském Miláně. Podle vyjádření obchodního oddělení značky se novinka na pulty obchodů dostane nejdříve na jaře příštího roku. Předobjednávky budou spuštěny v měsíci lednu. Další informace hledejte na webových stránkách výrobce www.ducati.com.


gallery

PŘEDPLATNÉ