Dopravní nehody na elektrokolech způsobují hlavně vnitřní zranění

30.12.2019

Dopravní nehody na elektrokolech způsobují hlavně vnitřní zranění

Tým vědců z Lékařské fakulty Newyorské univerzity zkoumalo, jak se podílí na zranění po nehodách elektrokola a další prostředky nové mobility. Podle jejich výzkumů si zranění na elektrokolech z těchto nehod odnášejí hlavně vnitřní zranění.

Jezdec na elektrokole, který se účastní dopravní nehody, má větší šanci, že si z nehody odnese vnitřní zranění, než ten, kdo jede na klasickém kole, nebo třeba elektrokoloběžce. K tomuto závru dospělu vědci z lékařské fakulty univerzity v New Yorku při svém výzkumu, který se týkal právě nových způsobů městské mobility, mezi které elektrokola a elektrokoloběžky patří. Součástí tohoto výzkumu byla data od organizace NEISS, která se stará o sledování zranění a úrazů ve Spojených státech. Tato organizace soustřeďuje údaje o ošetření zranění podle typu vozidla, včetně elektrokol a elektrokoloběžek, či běžných kol. 

Podle těchto údajů zranění jezdců na běžných kolech stále převažuje nad těmi na elektrokolech, což je důsledek prostého faktu, že jezdců na běžných kolech je pořád ještě větší množství. Od roku 2000 do 2017 bylo ve Státech zaevidováno 9 milionů zranění jezdců na běžných kolech, 130 000 zranění na elektroskůtrech a jen 3000 na elektrokolech. Zranění na elektrokolech jsou také velmi často vnitřní, a to z důvodu více než dvojnásobné rychlosti, než je ta běžná na kole. Zranění na elektroskůtrech si pro změnu velmi často vyžádala otřes mozku. S počtem elektroskůtrů a elektrokol také stoupá počet chodců, kteří byli těmito vozidly sraženi. 

PŘEDPLATNÉ