Čtyři kruhy dokonalosti

23.01.2017

Čtyři kruhy dokonalosti

Kdo pravidelně sleduje naše stránky, ten jistě dobře ví, že zajímavá elektrokola se dají nalézt také v nabídce některých automobilek. V druhém díle našeho seriálu, jenž si klade za cíl takové stroje mapovat, zavítáme do dílen německé značky Audi.

Co se týká výroby elektrokol, Audi na sebe poprvé upozornilo již před více než čtyřmi lety. Možná si vzpomenete, obrázky prototypu Audi e-Bike Wörthersee tehdy obletěly celý svět. Celoodpružené superelektrokolo futuristických tvarů s rámem a zapletenými koly z karbonu se stalo přes noc nedostižným snem mnoha milovníků moderní techniky. S maximální rychlostí osmdesát kilometrů v hodině šlo o jedno z nejrychlejších a s astronomickou výrobní cenou také o jedno z nejdražších elektrokol světa.

Zatímco před čtyřmi lety byly hybridní automobily novinkou, dnes je již bereme jako naprostou samozřejmost. To samé platí také o elektrokolech, ta nejluxusnější nevyjímaje. Celoodpružené superelektrokolo tak v nabídce ingolstadtské automobilky najdeme i dnes. Nejde o nablýskaný prototyp, nýbrž o skutečné elektrokolo, které, pokud o to vážně stojíte, může být vaše třeba teď hned.

Spokojím se vždy jen s tím nejlepším

Audi Sport e-tron MTB je celoodpružené horské elektrokolo určené pro maratonské a crosscountry použití. Rám se čtyřčepovým systémem zavěšení a zdvihem dvanáct centimetrů v terénu dovolí leccos, v prvé jde však o lehký závodní stroj, a právě tak by s ním mělo být zacházeno. Díky karbonu, který našel uplatnění nejen na samotném rámu, ale také na ráfcích zapletených kol a vůbec všude, kde je to jen trochu možné, klesla hmotnost kola až k neuvěřitelným osmnácti kilogramům. Při šlapání jezdci pomáhá středový elektromotor Bosch Performance CX s výkonem dvě stě padesát wattů, točivým momentem pětasedmdesát newtonmetrů a maximální rychlostí pětadvacet kilometrů za hodinu. Vrchním dodavatelem energie je do rámu citlivě zakomponovaná šestatřicetivoltová baterie s kapacitou pěti set watthodin. Pohonnou sadu dotváří ovládací displej s GPS navigací a všemi potřebnými mapovými podklady.

Výčet komponentů nemůžeme začít jinde než u přední odpružené vidlice DT Swiss OPM ODL a zadního tlumiče DT Swiss X313. Logo švýcarského výrobce nesou také sedmadvacetipalcová zapletená kola XMC 1200 s karbonovými ráfky. Změnu převodů obstarává jedenáctirychlostní elektronická sada Shimano XTR doplněná karbonovými klikami Tune Black Foot s titanovým převodníkem. Dalším dílem skládačky jsou kotoučové brzdy Magura MT8 s karbonovými páčkami a v neposlední řadě také sedlo Selle Italia Flite s originálním čalouněním jemnou kůží Nappa.

Audi Sport e-tron MTB je dostupné v limitované edici sta kusů a exkluzivní je také jeho cena, jež se pohybuje jen těsně pod hranicí půl milionu korun. Více informací hledejte na internetových stránkách českého zastoupení značky na www.audi.cz.

Text: redakce / Foto: Audi

gallery

PŘEDPLATNÉ