Čínští výrobci chtějí v elektrokolech používat LFP baterie

31.08.2020

Čínští výrobci chtějí v elektrokolech používat LFP baterie

V Číně se připravuje výroba FLP baterií, které by měly sloužit jako zdroj energie pro elektrokola, inspirovali se u sdílených e-biků, které měly přejít na tento typ baterie již letos.

Tradiční čínští výrobci baterií, jako jsou firmy Amperex Technology, Tianneng Batery a Shenzhen Topband prý staví další výrobní kapacity, ve kterých hodlají produkovat baterie typu LFP, nebo-li lithium-železo-fosfátové (LiFePO4) akumulátory. Výrobci baterií se nechali ovlivnit a motivovat sdílenými službami, jako jsou DiDi Bike, Meituan a Helloglobal, které plánovaly přejít na tyto baterie už letos. Podle údajů čínských médií existuje takových strojů právě nyní kolem tří milionů, pro svůj provoz budou potřebovat LFP baterii o kapacitě 4,5 GWh. V roce 2023 by podle odhadů měl čiit počet sdílených elektrokol 5 milionů a v roce 2025 již osm milionů. 

Čínská vláda loi vydala nová providla pro elektrokola. Ta mohou například vážit maximálně 55 kilogramů. Nesmí se v nich používat olověné akumulátory. V LFP bateriích se využívá chemických reakcí s lithiem, mezi jejich hlavní výhody se počítá bezpečnost, schopnost dodávat vysoký proud při špičkových odběrech, dále dlouhá životnost a dobrá funkce při teplotních výkyvech. 

PŘEDPLATNÉ