Bude Lime za provozování elektrokoloběžek platit?

29.02.2020

Bude Lime za provozování elektrokoloběžek platit?

Společnost Lime se sice chlubí tím, že počet jejích uživatelů stále roste, její nadšení ale rozhodně nesdílí pražský magistrát a také občané Prahy. Nyní firma Lime prohlásila, že hodlá za to, že pro své podnikání využívá ulice Prahy, dokonce platit. Znamená to snad klid zbraní mezi dvěma znepřátelenými tábory?

Společnost Lime musí ze strany Prahy čelit několika "nepřátelským" akcím. Její koloběžky nesmějí parkovat v oblasti Prahy 2, nesmějí ani na pěší zóny v Praze 1. Vadí hlavně to, že koloběžky jejich uživatelé parkují v cestě chodcům, nebo že se běžně jezdí po chodníku. Nyní Lime oznámila, že hodlá s Prahou jednat o tom, že firmě za to, že může koloběžky v ulicích Prahy provozovat, platit. Praha kontrovala tím, že zaprvné žádný oficiální návrh neobdržela a navíc, že se s Lime hodlá bavit až poté, až bude firma dodržovat všeobecná pravidla. Návrh Lime přitom počítá s tím, že platit by měla nejenom tato firma, ale kdokoliv jiný, kdo provozuje sdílené dopravní prostředky v ulicích města. 

Na nějaký klid zbraní to ovšem zdaleka nevypadá. Místostarosta Prahy 1 Richard Bureš se na vlastní pěst vydal do ulic, aby zde sebral a odvezl špatně zaparkované koloběžky. Nakonec zasahovala policie a Burešovi zakázala koloběžky odvézt. Ten však prohlásil, že celou akci myslel jako provokaci a upozornění na dlouhodobě neřešený problém. Lime se rozhodně stáhnout z centra Prahy nemíní. V Paříži již testuje koloběžky s odnímatelnou baterií, které by se nemusely nikam vozit na nabíjení, takže by byl jejich provoz mnohem ekologičtější.Dále se prý firma rozhodla upřednostnit časté uživatele, kteří dojíždějí na koloběžce do Práce, pro které připravila týdenní předplatné. Podle informací Lime také jedná s městem o integraci do Lítačky. 

PŘEDPLATNÉ

Číslo 1/2020

Vychází 11. března

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Pojištění elektrokol

Naše videa...

Doporučujeme...