Bosch přichází se standardizovaným měřením dojezdu

24. 5. 2019

Bosch přichází se standardizovaným měřením dojezdu

Německá společnost Bosch, největší výrobce pohonů pro jízdní kola, přichází s odpovědí na jednu z nejpalčivějších otázek, které světem elektrokol odjakživa hýbají. Jak objektivně změřit dojezd elektrokola tak, abychom dokonale postihli všechny proměnné, které do této rovnice vstupují? Jak se zdá, Bosch má řešení již téměř na dosah!


Vždy, když v katalogu elektrokol spatříme hodnotu dojezdu, výsledná hodnota v nás vzbuzuje více otázek než odpovědí. Měření dojezdu je v drtivé většině velmi neprůhledné, jelikož do hry vstupuje mnoho různých faktorů. Ať už hovoříme o hmotnosti jezdce, vzorku pneumatik či aktuálně panujícím počasí, proměnných, které do měření zasahují, je zkrátka tolik, že dobrat se k jedinému správnému výsledku je často téměř nemožné.

Německý Bosch, jeden z největších výrobců elektromotorů pro jízdní kola, nyní přichází se standardizovaným systémem měření, který by měl značkám napříč cyklistickým trhem pomoci určit objektivní hodnotu dojezdu. Koneční spotřebitelé tak již nebudou muset přemítat nad tím, jakou metriku ten který výrobce používá, a budou mít po ruce zcela jednoznačný klíč pro porovnání jednotlivých modelů elektrokol.

Standardizovaný systém měření Bosch R200, na kterém německý výrobce spolupracoval se značkami Shimano, Velotech a Německou asociací cyklistického průmyslu, vychází z jasně daných a předem přesně definovaných parametrů. Nejde přitom o náhodně zvolené hodnoty, ale výraz toho, jak elektrokola využívají skuteční cyklisté z masa a kostí v každodenním životě. Ne náhodou je každé číslo podpořeno dlouhodobými statistikami z reálného provozu.

Podpora elektromotoru je pro účely standardizovaného měření nastavena na 200 procent. Konkrétně hovoříme o 70 wattech výkonu jezdce a 140 wattech výkonu elektromotoru. Průměrná rychlost jízdy činí přesně 20 kilometrů za hodinu, frekvence šlapání 60 za minutu. Jednoznačně definovány jsou také ostatní vstupní hodnoty, ať už hovoříme o hmotnosti jezdce, jeho pozici za řídítky, o typu terénu, síle větru či kupříkladu o stáří kola a jeho technickém stavu.

Claus Fleisher, výkonný ředitel společnosti Bosch eBike Systems, k tomu dodává: „Jak daleko asi dojedu na jedno nabití baterie? Přesně tahle otázka je pro mnoho jezdců na elektrokolech naprosto zásadní. Díky našemu systému nyní konečně můžeme poskytnout relevantní odpověď. Možnost přesného porovnání jednotlivých pohonných systémů přinese spotřebitelům množství cenných informací, a to je pro nás přímo extrémně důležité.“


Bosch si celý systém nechal zaregistrovat u Německého institutu pro standardizaci, a pokud ve své snaze uspěje, lze očekávat masivní rozšíření tohoto měření napříč všemi výrobci elektrokol po celém světě. Více na www.bosch-ebike.com.


PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 2/2019

V prodeji od 3. května

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Pojištění elektrokol

Naše videa...

Doporučujeme...