S Momentum Electric budete ve městě patřit k nejrychlejším

9. 1. 2018

S Momentum Electric budete ve městě patřit k nejrychlejším

Městská elektrokola jsou často jen chudými příbuznými. Zatímco horské modely hýří watty a newtonmetry, ve městě si často musíme vystačit s pohonnými jednotkami druhého sledu. Ve změti aut je přitom cyklista nejvíce zranitelný a často by alespoň zrnko výkonu navíc všemi deseti uvítal. Novinka od společnosti Momentum Electric přichází s jednoduchým řešením.

Městské elektrokolo VIT-S je dílem londýnského startupu Momentum Electric. Zakladatel Ying Tsao představil novinku prostřednictvím crowdfundingového portálu, na němž se pro svůj projekt snaží získat podporu přímo od potenciálních zákazníků. I nám se myšlenka silného městského elektrokola zalíbila, zvláště pak vezmeme-li do úvahy, že právě mezi auty a autobusy je cyklista nejvíce zranitelný. Přiměřené navýšení výkonu - stále však v mezích tuzemské i evropské legislativy - poskytne jezdci onu podstatnou vteřinu navíc. Vteřinu, která mnohdy rozhoduje o tom, zda skončíte na kapotě rodinného hatchbacku, nebo bezpečně dorazíte do cíle.

A právě tak přemýšleli také konstruktéři Momentum Electric. Hliníkový rám opatřili karbonovou přední vidlicí  a vše doplnili tím nejsilnějším středovým motorem, který na trhu objevili. Volba padla na u nás ne zcela známou japonskou společnost Nidec Copal Corporation, která dodala pohonnou jednotku se dvěma sty padesáti watty výkonu a maximálním točivým momentem neuvěřitelných pětadevadesát newtonmetrů. Výkonová špička motoru pak leží ještě o něco dále, a to na hodnotě překračující sedm set wattů. Pokud tak na semaforech nepotkáte zrovna elektrickou Teslu, můžete si být na sto procent jistí, že na zelenou vypálíte z bloků jako první.

Jistě se ptáte, co by byl motor bez baterie, že? V tomto případě byla použita baterie Panasonic s napětím osmačtyřicet voltů a kapacitou tři sta osmdesát watthodin. Na výběr máte z celkem čtyř jízdních režimů, přičemž na ten nejslabší urazíte až sto šedesát kilometrů na jedno jediné nabití. Samozřejmostí je přehledný informační displej umístěný uprostřed řídítek. Převodové ústrojí tvoří nábojová převodovka NuVinci poháněná řemenem Gates Carbon Drive, hydraulické brzdy MT4 poskytla německá Magura, zajímavostí jsou vibrace pohlcující řídítka Baramind Bam City i pružná sedlovka s integrovanou blikačkou.

Hmotnost novinky činí přibližně jedenadvacet kilogramů včetně baterie a pedálů, to vše za zaváděcí cenu 2799 euro. Po skončení crowdfundingové kampaně bude cena navýšena na konečných 4199 euro. Více informací naleznete na webové stránce startupu www.momentumelectric.com.



gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 2/2018

V prodeji od 6. 4.

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Naše videa...

Doporučujeme...