Pohon na obě kola!

19. 12. 2016

Pohon na obě kola!

Napadl sníh a říkáte si, že by bylo fajn mít e-bike s náhonem na obě kola? Takový opravdu existuje. Testovali jsme ho ve sněhových závějích a můžete se o něm dočíst níže. Easy Motion Evo Big Bud!

Evo Big Bud v sobě ukrývá hned dva nábojové elektromotory, které z celkem nenápadného tlusťocha dělají jedinečný fatbike s pohonem všech, respektive dvou kol. Pro úplnost dodejme, že zatímco přední elektromotor pracuje s výkonem dvě stě padesát wattů, zadní je o dalších sto wattů silnější. Co vedlo společnost BH a její elektrokolovou značku Easy Motion k tomu, aby stvořila fatbike s pohonem všech kol? Ano, sníh a led. Jak prosté, že? Zatímco běžné e-fatbiky jsou doma především na sněhu, kterým se neohroženě prodírají vpřed, tak Big Bud Pro a jeho sesterský model s označením Evo Snow Pro hravě zvládají také pohyb na ledu a jiných kluzkých površích. Čtyři nastavení pohonu si poradí takřka v jakékoli situaci, tím si můžete být jisti. V režimu pohonu všech kol dodávají oba elektromotory maximum svého výkonu. Jakmile elektronika zaznamená více než pětiprocentní prokluz pláště, řídicí jednotka automaticky přerozdělí výkon tak, aby byla zajištěna odpovídající přilnavost tlustých plášťů a co nejvyšší adheze. V ekonomickém režimu se elektrokolo rozjíždí za pomoci zadního elektromotoru, během jízdy samotné ale pracuje méně výkonný a tím pádem výrazně úspornější elektromotor přední. Způsob pohonu je možné upravit také manuálně, Big Bud tedy může využívat přední, zadní, případně obě pohonné jednotky přesně podle vašeho uvážení.

Nenápadný design a dokonalé provedení

Tak jako u všech elektrokol Easy Motion s nábojovým motorem, tak i v tomto případě může nestranný pozorovatel snadno nabýt dojmu, že před ním stojí běžné horské kolo. Pohonná jednotka je vzadu důmyslně ukryta mezi kazetu a brzdový kotouč a vpředu ji vedle brzdového kotouče také snadno přehlédnete. Připočteme-li plně integrovanou baterii a nenápadné vedení elektrických kabelů, tak ladné křivky matně lakovaného rámu prakticky vůbec nic neruší. S baterií souvisí též neoprenový návlek, který je součástí základní výbavy a má v extrémně chladných dnech pomoci udržet baterii v teple a zajistit její větší výdrž.

Cenová politika versus základní výbava

Co se maloobchodní ceny týče, modely řady Evo si můžete pořídit již od necelých šedesát tisíc korun. Bohužel pro nás, Evo Big Bud se od svých sourozenců odlišuje nejen konstrukcí, ale také vyššími výrobními náklady. Široké pneumatiky, druhý nábojový elektromotor a chytrá řídicí jednotka podporující pohon všech kol šroubují cenu o něco výše, a to až na v přepočtu pětaosmdesát tisíc korun. Za své peníze získáte moderní elektrokolo vybavené osmistupňovou kazetou a přehazovačkou Shimano Alivio, dvoupřevodníkovými klikami Prowheel, kotoučovými brzdami Tektro E-Comp a snadno vyjímatelnými zapletenými koly E-Motion Fat Light.

Více informací najdete v aktuálním čísle 6/2016, které je v prodeji od 20.12. Předplatit ho můžete zde: http://www.electricbikeaction.cz/predplatne

gallery 

 

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 3/2017

Číslo 3/2017 v prodeji od 24. června

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Doporučujeme...

 

 

www.bikestar.cz

www.bikeandride.cz www.bikeandride.cz

www.ebike.cz

www.kolopro.cz

www.mtbtrilogy.cz