Orbea přichází s novými elektrokoly kategorie road a gravel

6. 9. 2017

Orbea přichází s novými elektrokoly kategorie road a gravel

Zatímco ještě před rokem bylo silničních elektrokol jako šafránu, v letošní sezoně jako by se s nimi roztrhl pytel. Za dalšími silničními novinkami tentokrát míříme do slunného Španělska, konkrétně do oblasti severního Baskicka, kde sídlí celosvětově proslulý výrobce jízdních kol Orbea. Modely Gain eRoad a Gain eAllroad slibují nevšední svezení s větrem ve vlasech.


Orbea Gain je novou řadou elektrokol, která míří na silnice i šotolinové cesty a která si libuje v jednoduchém, čistém designu inspirovaném běžnými silničními koly. Konstruktéři se maximálně snažili o to, aby pohonná jednotka nebyla příliš na očích a nekazila siluetu jinak velmi štíhlého a pohledného kola. Do spodní trubky hliníkového rámu tak byla vetknuta baterie, která je jednou nejmenších a nejlehčích na trhu, a kolu přesto dopřává dojezd na hranici sta kilometrů či patnácti set nastoupaných metrů. Elektromotor samotný našel své místo ve středu zadního kola. Snímaní pohybu má na starosti dvacítka magnetů umístěná v závěrné matici kazety, vše doplňuje vpravdě miniaturní senzor uchycený na rámu těsně před pravou zadní patkou. Výsledkem je originální pohonný systém, který spíše než silou záběru ohromí svou jemností a precizností. Elektromotor zde nemá roli všespásného zachránce, ale spíše tichého pomocníka v nouzi nejvyšší.

Originalitu nelze upřít ani minimalisticky řešenému informačnímu displeji. Ten je efektně zapuštěný do horní trubky rámu v místě za hlavovým složením. Jedním jediným tlačítkem je možné vypnout a zapnout pohonnou jednotku i měnit jednotlivé jízdní režimy. Světelná kružnice pak informuje o zvoleném stupni asistence a poskytuje alespoň základní představu o zbývající kapacitě baterie. Podrobnější nastavení dovolí mobilní aplikace pro chytré telefony a hodinky, která zároveň plní funkci tréninkového deníku využívaje k tomu funkci gps trackování.

Orbea Gain se v nabídce objeví hned ve třech různých provedeních. Silničním cyklistům je vyhrazena verze eRoad s hladkými plášti a odpovídajícím zpřevodováním, dobrodruzi tělem i duší pak pravděpodobně zvolní variantu eAllroad se zubatými plášti, jednopřevodníkem a bezbřehým apetitem polykat prach šotolinových cest a stezek. Třetím do party je městská verze téhož stroje nesoucí výmluvné označení eUrban. Celková hmotnost ani v jenom případě nepřesáhne třináct kilogramů. Jízda bez podpory hnací jednotky tak podle všeho nebude znamenat žádný větší problém.

Více informací hledejte na domovských stránkách značky www.orbea.com.

Text: redakce / Foto: Orbea


gallery

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 4/2017

Číslo 4/2017 v prodeji od 17. srpna

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Doporučujeme...

 

 

www.bikestar.cz

www.bikeandride.cz www.bikeandride.cz

www.ebike.cz

www.kolopro.cz

www.mtbtrilogy.cz