Bafang uvedl nový elektromotor pro silniční využití

8. 5. 2018

Bafang uvedl nový elektromotor pro silniční využití

Čínský výrobce cyklistických elektromotorů Bafang představil na právě probíhajícím veletrhu China Cycle Show zcela novou pohonnou jednotku určenou pro využití na silničních elektrokolech. Zástupci asijské společnosti věří, že obliba silničních elektrokol poletí strmě vzhůru, a pokud se tak skutečně stane, chtějí být na tuto situaci co možná nejlépe připraveni.

Středový elektromotor Bafang M800 se může pochlubit velmi kompaktními rozměry, nízkou hmotností a v neposlední řadě také vysokým výkonem. Tyto vlastnosti jej přímo předurčují pro použití na silničních či cyklokrosových elektrokolech a stranou pochopitelně nenechávejme ani momentálně tolik oblíbené gravelbiky. Díky malým rozměrům a nízké hmotnosti jej mohou výrobci elektrokol snadno vestavět do rámů klasických tvarů bez nutnosti integrovat velký a široký motorový blok. Taková elektrokola pak od těch běžných silničních jen stěží rozeznáte.

Vývojáři dbali především na plynulost celého systému. Motor proto vybavili funkcí plynulého chodu, která spočívá v použití dvou snímačů rychlosti a točivého momentu. Jízdní projev je optimalizován pro provoz s jedním (44 zubů) či dvěma převodníky (50/34 zubů). Výkon motoru činí rovných 200 wattů, točivý moment nezanedbatelných 55 newtonmetrů. Maximální rychlost asistence je 25 nebo 32 kilometrů za hodinu podle na daném území platné legislativy. K dispozici je také verze speed pedelec s maximální rychlostí až 45 kilometrů za hodinu.

Zásobárnou elektrické energie je v tomto případě plně integrovaná lithium iontová baterie s kapacitou pouhopouhých 200 watthodin. Ačkoliv to tak na první pohled nemusí vypadat, vzhledem k silničnímu využití, kdy motor pomáhá především při jízdě do kopce, je tato hodnota více než dostatečná. O tom svědčí rovněž výrobcem udávaný dojezd pohybující se mezi 50 a 150 kilometry na jedno jediné nabití.

Neméně důležitý byl požadavek na nízkou hmotnost, a to především z toho důvodu, abyste při jízdě bez motoru nemuseli zápasit s těžkým kolem. Novinka váží pouhých 4,4 kilogramů, samozřejmě včetně baterie, displeje a řídící jednotky. Hmotnost samotného motoru se zastavila na bezkonkurenčních 2,3 kilogramu. Více informací hledejte na internetových stránkách výrobce www.bafang-e.com.

PŘEDPLATNÉ

Aktuální číslo 2/2018

V prodeji od 6. 4.

Co je elektrokolo?

Kde koupit elektrokolo?

Naše videa...

Doporučujeme...